Maailman kivoin pipo

21.10

Yhteistyössä VAI-KO, pipot saatu.

Huh! Kuukausi viime postauksesta? Aika pitkä tauko, jopa mun mittapuullani. Ihmetellään sitä ja kaikkea tässä välissä tapahtunutta sitten myöhemmin, mutta jatketaan nyt tavallaan siitä, mihin silloin kuukausi sitten jäätiin. Mun nimittäin on pakko nyt kertoa teille näistä VAI-KOn Kiva 2.0 Kids-pipoista!

VAI-KO oli nimenä minulle tuttu, mutta en ollut perehtynyt yritykseen sen enempää. Kun minulle tarjottiin mahdollisuutta tilata lapsille omat merinovillapipot, opin samalla että:

- VAI-KO-pipot valmistetaan Suomessa.
- Pipoihin käytetään vain ja ainoastaan Bluesign-sertifioitua merinovillaa.
- Myydyistä tuotteista lahjoitetaan 5% hyväntekeväisyyteen.
- Tuotteet toimitetaan tavallisia muovipusseja ympäristöystävällisemmissä, nopeammin hajoavissa pakkauksissa.
- Pipoja löytyy yllättävän monessa eri mallissa ja värissä. (Valinnanvaikeusvaroitus!)

Kuva: VAI-KO.com

Olin näillä puheilla jo aivan rakastunut näihin pipoihin, jotka tuntuivat olevan liian hyvää ollakseen totta. En voi uskoa etten tiennyt, että näin täydellisiä pipoja valmistetaan Suomessa! Kun pipot sitten tulivat postissa, ne olivat juuri sitä, mitä odotinkin. Tai ehkä vähän enemmänkin, nimittäin Harri jonka kommentit mun vaatehankintoihin ovat syvällä huokailulla höystettyä mutinaa, alkoi heti suunnitella tilaavansa itselleen oman VAI-KO-beanien.

Merinovilla on lämmin, mutta myös hengittävä materiaali, ja siksi merinovillapipo on nappivalinta niin talvipakkasilla kuin leudommilla syys- ja kevätkeleilläkin. Se on mun mielestä aika iso plussa, kun miettii sitä määrää erilaisia ulkovarusteita mitä suomalainen lapsi vuoden aikana tarvitsee. Materiaalissa piilee toinenkin plussa: villa pitää itsensä puhtaana, ja vaikka lapset on haettu yltä päältä rapaisina päiväkodista, en ole heittänyt pipoja koneeseen vielä kertaakaan. Ei ole ollut tarvetta, sillä pipot ovat tasan yhtä siistissä kunnossa kuin meille tullessaan.

Tiedättekö, mä inhoan syvästi kertakäyttökulttuuria. Siksi tällaiset kestävät, laadukkaat tuotteet todella ilahduttavat. Jonkun mielestä lastenvaatteista ei kannata maksaa, kun niiden käyttöikä on niin lyhyt, mutta siitä olen eri mieltä. Laadukkaan lastenvaatteen käyttöikä on itse asiassa todella pitkä - käyttäjiä kun sillä ehtii olla useampia! Ja siksi mä olen valmis satsaamaan lasteni vaatteisiin vähän enemmän.

Ps. Postaus on toteutettu yhteistyössä VAI-KOn kanssa, mutta nämä pipoihin liittyvät pohdinnat ovat omiani. Toisin sanoen olen käsi sydämellä kirjoittanut jokaisen sanan. Ja se on jo jotain, yhdellä kädellä kirjoitettu blogipäivitys!


You Might Also Like

0 kommenttia

Kiitos kommentista!

Subscribe